Change Text Size
+ + + + +

Ο γελωτοποιός, ο σαράφης κι ο δικαστής

(Σερβία)

Ο γελωτοποιός ήταν μεγάλος κατεργάρης. Κάποτε δανείστηκε εκατό δηνάρια από κάποιον σαράφη. Από τότε αυτός τον είχε συνέχεια από πίσω.

"Λοιπόν. Πότε θα μου επιστρέψεις κείνα τα εκατό δηνάρια;".

"Έχεις τον λόγο μου. Μόλις τα βρω θα σου τα δώσω".

"Κάθε φορά το ίδιο παραμύθι! Λυπάμαι αγαπητέ, αλλά πρέπει να έρθεις μαζί μου στον δικαστή".

Ο γελωτοποιός δεν είχε καμία όρεξη να πάει στον δικαστή.

"Μα πώς να παρουσιαστώ στον δικαστή μ' αυτά τα κουρέλια; Ούτε παλτό δεν έχω", αποκρίθηκε ο γελωτοποιός.

"Έχεις δίκιο", είπε ο σαράφης. "Θα σου δανείσω εγώ ένα, αλλά στο δικαστήριο θα έρθεις".

Δάνεισε λοιπόν στον γελωτοποιό ένα παλτό και πήγαν μαζί στον δικαστή.

"Εξοχότατε", είπε ο σαράφης. "Αυτός εδώ μου χρωστάει εκατό δηνάρια και δεν θέλει να μου τα επιστρέψει".

"Δεν είναι αλήθεια!", φώναξε ο γελωτοποιός. "Έχει τρελαθεί ο σαράφης και νομίζει ότι όλοι του χρωστάνε. Δεν μου δάνεισε ούτε δεκάρα. Σε λίγο θα μας πει ότι και το παλτό που φοράω είναι δικό του".

"Και βέβαια είναι!", φώναξε ο σαράφης.

"Βλέπετε εξοχότατε;" είπε ο γελωτοποιός στον δικαστή. "Έχω δίκιο ή όχι;".

"Και βέβαια έχεις δίκιο!", είπε ο δικαστής κι έδιωξε τον σαράφη με τις κλωτσιές.

Πηγή: http://www.a-athinon.gr