Change Text Size
+ + + + +

  Το χρυσό μήλο

(Αρμενία)

Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ένας βασιλιάς, πολύ, μα πάρα πολύ πλούσιος. Μια μέρα, έβγαλε τελάλη σ' όλους τους υπηκόους του, πως όποιον του 'λεγε το πιο μεγάλο ψέμα θα τον αντάμειβε μ' ένα χρυσό μήλο. Άνθρωποι απ' όλη τη χώρα παρουσιάστηκαν στο παλάτι να πουν στον βασιλιά το δικό τους ψέμα, αλλά ο βασιλιάς κουνούσε πάντοτε το κεφάλι του λέγοντας:

"Καλά, εντάξει... Η ιστορία σου θα μπορούσε να είναι κι αληθινή".

Μια μέρα έφτασε ένα νεαρός που κουβαλούσε ένα βαρελάκι.

"Βασιλιά μου ήρθα για 'κείνα τα χρυσά δουκάτα", είπε ο νεαρός.

"Ποια δουκάτα;", απόρησε ο βασιλιάς.

"Εκείνα που σας δάνεισα την περασμένη εβδομάδα"

"Μα εγώ δεν δανείστηκα ποτέ, τίποτα από σένα", φώναξε ο βασιλιάς. "Είναι ένα μεγάλο και χοντρό ψέμα!".

Αν είναι μεγάλο και χοντρό ψέμα, δώστε μου το χρυσό μήλο", είπε ο νεαρός.

"Ε... για περίμενε μια στιγμή", έκανε πως θυμήθηκε ο βασιλιάς. "Τώρα, σαν να θυμάμαι κάτι...".

"Καλύτερα έτσι μεγαλειότατε. Επιστρέψτε μου λοιπόν το βαρελάκι με τα δουκάτα μου".

Ο βασιλιάς κατάλαβε πως πιάστηκε κορόιδο κι έτσι ο νεαρός κέρδισε το χρυσό μήλο.

Πηγή: http://www.a-athinon.gr