Change Text Size
+ + + + +
Βασιλοπούλα εθέριζε

(Παραλογή από την Πάρο)

Για να ακούσετε, πατήστε εδώ

Βασιλιοπούλα εθέριζε κι ητόνε γκαστρωμένη
δεμάτι βάνει από τη μια, δεμάτι από την άλλη
και μες στη μέση κάθισε χρυσόν υγιό και κάνει.
Μες στην ποδιά της το `βαλε και πάει το ρεματίσει*
στο δρόμο που επήγαινε μια πέρδικα ανταμώνει.


- 'Ωρα καλή σου κόρη μου που βγαίνεις εδώ πέρα
- Χρυσόν υγιό εγέννησα και πάω το ρεματίσω
- Μωρή σκύλα, μωρ’ άπονη, μωρή κατηραμένη
π 'εγώ 'χω δεκαοχτώ πουλιά και σκω να τ’ αναθρέψω
κι εσύ έκαμες χρυσόν υγιό και πα τον ρεματίσεις.
Μες στην ποδιά της το `βαλε στο σπίτι της πηγαίνει
και μες στην κούνια το `βαλε νανάρισμα του λέει
κοιμήσου αστραπαδάκι μου με το χρυσό χεράκι
με διαμαντένιο βούλωμα και με τ’ αλυσιδάκι
Γιε μου σαν γίνεις κυνηγός, γίνεις και παλικάρι
αν ανταμώσεις πέρδικα να μην την εσκοτώσεις
η πέρδικα είν’ η μάνα σου και εγώ ειμ’ η μητριά σου.

*ρεματίσει = να το ρίξει στο ρέμα (ποτάμι), να το πνίξει

Πηγή: youtube