Change Text Size
+ + + + +
Πώς ο Θεός έφτιαξε την αράχνη, τη χελώνα και τη μέλισσα

(Πομάκικο παραμύθι)

Ήταν μια μητέρα με τρία κορίτσια. Το πρώτο κορίτσι έπλεκε και η μητέρα της είπε:
- Δώσε μου κοριτσάκι μου νερό να πιω.
Το κορίτσι είπε:
-  Δεν μπορώ τώρα, έχω δουλειά, πλέκω.
Kαι η μητέρα της είπε:
- Ο Θεός να σε κάνει αυτό που πλέκεις, να μη χρησιμεύει για τίποτα.
Και γι αυτό η αράχνη έχει τα δίχτυα της και γι αυτό τόσο ασχημεύει.
Η μητέρα είπε στη δεύτερη κόρη:
- Δώσε μου παιδί μου νερό.
- Δε μπορώ τώρα, ζυμώνω ψωμί.
Η μητέρα της είπε:
- Ο Θεός να σε κάνει αυτό που ζυμώνεις να το έχεις στην πλάτη σου. Και στην κοιλιά σου να έχεις αυτό που θα το ψήσεις.
Και γι αυτό η χελώνα έχει στην πλάτη της το καβούκι.
Είπε στην τρίτη της κόρη:
- Δώσε μου κοριτσάκι μου νερό.
Και το τρίτο κορίτσι ζύμωνε ψωμί αλλά σηκώθηκε και με το χέρι που ζύμωνε ψωμί της δίνει νεράκι. Και της είπε ο Θεός:
- Αυτή την πίτα που ζύμωσες να είναι τόσο γλυκιά και να είναι φάρμακο για κάποιους.
Γι αυτό η μέλισσα έχει το μέλι που είναι γλυκό και τόσο καλό όσο ένα φάρμακο.

Πηγή: http://pomakohoria.blogspot.gr/
Από το βιβλίο του Αλή Ρόγγο "Παραμύθια και τραγούδια των Πομάκων της ορεινής Ξάνθης", εκδόσεις Οδυσσέας 2004.