Change Text Size
+ + + + +
Η πριγκίπισσα της Αμάρνας.

(Αίγυπτος)

Ζούσε μια φορά κι ένα καιρό μια πανέμορφη πριγκίπισσα στην Αμάρνα. Όλη η πολιτεία την αγαπούσε, γιατί φρόντιζε τα αδέσποτα σκυλιά, έδινε νερό στα πετούμενα του ουρανού και τραγουδούσε με την πιο μελωδική φωνή που άκουσε ποτέ η φύση. Ήταν η χαρά και η ευτυχία όχι μόνο του βασιλιά και της βασίλισσας, αλλά και όλων των κατοίκων της περιοχής.
Ξαφνικά το όμορφο αυτό κορίτσι αρρώστησε βαριά. Ο βασιλιάς κάλεσε όλους τους γιατρούς της χώρας, αλλά κανείς δεν μπορούσε να βρει τι είχε. Μεγάλη θλίψη έπεσε στο παλάτι.


Ένα πρωινό παρουσιάστηκε στις πύλες του ανακτόρου ένας παράξενος άνθρωπος με παρδαλά ρούχα. Είπε πως είναι Αιγύπτιος μάγος - θαυματοποιός και πως θα έκανε καλά τη βασιλοπούλα. Τα μάτια του είχαν δει πολλά καθώς τριγύριζε την όμορφη χώρα της Αιγύπτου. Ήξερε πως οι ασθένειες της ψυχής είναι πιο συνηθισμένες από τις ασθένειες του κορμιού. Κάτι ψιθυριζόταν στη χώρα για κάποιον Μάχη, που όλο κοίταζε το παράθυρο της βασιλοπούλας.
Ο βασιλιάς διέταξε να αφήσουν τον μάγο να περάσει.
-Αν δεν την κάνεις καλά την κόρη μου, κι αν είσαι σκέτος τσαρλατάνος, θα σε σκοτώσω, φώναξε ο απελπισμένος πατέρας.
Ο θαυματοποιός μπήκε στο δωμάτιο της κοπέλας, που ήταν χλωμή σα νεκρή. Την πλησίασε με σεβασμό και της είπε ψιθυριστά αυτά τα λόγια:

“Με είδε καθώς περνούσα...
Σκίρτησε η καρδιά μου και μόνο που τον είδα.
Αν ήξερε ο πατέρας μου τον πόνο μου, θα πήγαινε κοντά του.
Και θάμουνα χαρούμενη, γιορτή θα στήσω στη θεά μου,
αν μ’ έκανε στον ύπνο μου τον Μάχη μου να δω ...”

Η βασιλοπούλα μόλις άκουσε αυτούς τους στίχους, άνοιξε τα μάτια και χαμογέλασε.
-Η κόρη σας αγαπά κάποιον Μάχη, που δεν ανήκει στη δική σας πλούσια τάξη. Ντρέπεται και φοβάται να σας το πει, είπε ο θαυματοποιός στον βασιλιά.
Κι απομακρύνθηκε χαμογελώντας. Ο βασιλιάς κάλεσε το παλικάρι και δέχθηκε να τον κάνει γαμπρό του. Η βασιλοπούλα έγινε καλά κι άρχισε πάλι να τραγουδά. Έγιναν οι γάμοι και επίσημος καλεσμένος ήταν ο θαυματοποιός!


(Αιγυπτιακό παραμύθι από πάπυρο του 7ου αιώνα π.Χ.)
Πηγή:  http://eemaa.eu/books/aegyptiake-gonia